Wanneer: Van 2 oktober t/m 9 oktober 2017
The Ajman Palace in Ajman in de Verenigde Arabische Emiraten

Vliegreis geleverd door: Turkisch Airlines
Datum heenreis:
02.10.2017 -- 11.10 - 15:40 TK 1952, vertrekhaven: Amsterdam - Schiphol  - aankomsthaven: Istanboel - Ataturk
02.10.2017 -- 18:50 - 00:30 TK 868, vertrekhaven: Istanboel - Ataturk - aankomsthaven: Abu Dhabi International Airport
Datum terugreis:
09.10.2017 -- 01:30 - 05:30 TK 869, vertrekhaven: Abu Dhabi International Airport - aankomsthaven: Istanboel - Ataturk
09.10.2017 -- 07:05 - 09:40 TK 1951, vertrekhaven: Istanboel - Ataturk - aankomsthaven: Amsterdam - SchipholIMG 4668 1 (Medium)

Kosten totale reis: 2226,40 euro!

Maandag 2 oktober 2017

De wekker is gezet om 5.00 uur want we willen graag om 5.30 uur vertrekken. Alles is ingepakt en klaar gezet de avond ervoor, zodat we om 5.20 uur kunnen vertrekken vanuit Klazienaveen. De afstand naar onze geboekte parkeerplaats is volgens TomTom ongeveer 2 uur rijden. We doen er echter veel langer over om in Rozenburg te komen. Ik had om 7.45 uur afgesproken bij Cheap-Parking Shuttle Service maar door de files onderweg kwamen we er om 7.55 uur aan. Ik stond versteld hoe druk het was op de A28 en de A1 tot aan Amsterdam. Toen we aankwamen, konden we ook direct vertrekken naar het vliegveld. Er werd een formulier getekend waarop de status van de auto werd genoteerd. Ik heb de autosleutel afgegeven. Vandaar is het 10 minuten rijden naar Schiphol zodat we om 8.15 uur voor de vertrekhal uitstappen. De chauffeur legt uit dat we bij vertrekhal ook weer worden opgehaald. We moeten bellen zo gauw we de koffers hebben opgehaald. We gaan op zoek naar de balie van Turkisch Airlines. Er wordt nog niet ingecheckt, er staat nog een wachtrij.

Om 8.30 uur beginnen ze met inchecken. We hebben twee koffers die we afgeven en uiteraard hebben we ook handbagage mee. Handbagage kan gewoon mee in het vliegtuig. Zo gauw we onze tickets hebben, gaan we door de controle. Dit duurt ook zeker nog een half uur. Om 9.15 uur zijn we binnen en kunnen met een gerust hart een kopje koffie drinken. Rond 10.00 uur lopen we naar de gate waar ons vliegtuig over ruim een uur zal vertrekken. Het vliegtuig vertrekt precies op tijd richting Instanboel. Het is een groot vliegtuig en wij zitten in het middenpad. Tijdens de vlucht kunnen we muziek beluisteren of zelfs een filmpje bekijken. Aan boord krijgen we eten en drinken. Het is prima verzorgd. We landen op tijd in Instanboel op het vliegveld Ataturk. We gaan direct op zoek naar de nieuwe gate voor onze reis naar Abu Dhabi. We moeten echter opnieuw door een controle en dit duurt ook weer wat langer dan ik had verwacht.

De reis naar Abu Dhabi heeft een vertraging van eerst een kwartier, wat later uitloopt tot bijna een uur. We worden met een bus gebracht naar het vliegtuig. Rond 00.45 uur komen we aan op het vliegveld van Abu Dhabi. Bij de paspoort controle wordt van iedereen een oogscan gemaakt. Als we bij de bagageband komen, kunnen we vrij snel onze koffers pakken.VAE02

In de hal staat onze reisleider herkenbaar aan het bord van de reisorganisatie. Zijn naam is Güven. Hij spreekt goed Nederlands. De groep bestaat uit 16 personen. Vrij snel stappen we in de bus op weg naar ons eerste hotel in Abu Dhabi. Om 01.35 uur komen we aan bij het Gran Millenium Al Wahda Hotel. De kamers worden vlot verdeeld zodat we 10 minuten later in een prachtige kamer staan. Het is een zeer lange dag geweest en we gaan dan ook direct slapen.

Dinsdag 3 oktober 2017

Na een vermoeide dag reizen is heerlijk om wat uit te slapen. Maar we worden al om 10.00 uur verwacht voor een bespreking en informatie van de gehele reis. Voor die tijd moeten we ook ontbijten. Dus van echt uitslapen was geen sprake, om 8.30 waren we al aanwezig in de ontbijtzaal. Na het ontbijt even terug naar de kamer en dan op zoek na de locatie van de bijeenkomst (level 3). Bij de bespreking boeken we nog enkele excursies erbij. Het hotel grenst aan een Mall waar we geld kunnen wisselen en pinnen wat we ook doen. In het hotel en winkels is overal de airco aan. Buiten is behoorlijk warm, zo rond de 39 graden. Om 11.30 uur begint de Abu Dhabi stadstour. We stappen in een gekoelde bus. Abu Dhabi is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Het is indrukwekkend om de imposante gebouwen te zien. Na een pijlsnelle ontwikkelingsfase behoort Abu Dhabi tegenwoordig tot de rijkste steden te wereld. Dit zal zo blijven zolang de oliedollars binnen komen. We gaan eerst naar het Heritage Village waar we kennis maken met de historie van Abu Dhabi. Het Heritage Village ligt aan een strand waar je van uit een fraaie blik hebt op de skyline van Abu Dhabi. We kunnen wat ambachtslieden zien die uiteraard hun produkten willen verkopen en er is een museum waarin we de gehele maar wel korte geschiedenis zien van de ontwikkeling van deze streek. Na een uurtje zijn we terug bij de bus. Verder gaat de toer per bus, we zien o.a. het Emirates Palace en vele imposante gebouwen. We bezoeken tenslotte de Sheikh Zayed Moskee, de grootste moskee van de Emiraten.VAE05 Er gelden bepaalde regels omtrent de kleding voor dit bezoek. Vooral voor de vrouwen. Ineke krijgt van de reisleider een jurk die aan deze eisen voldoet. De Moskee is inderdaad zeer indrukwekkend. Het grootste tapijt ter wereld vindt je hier. Ook de kroonluchters zijn zeer imposant. Dit huis van Allah kent een erg mooie marmeren vloer waarop je niet mag lopen. In de moskee mag je wel lopen op de aangegeven paden. We eindigen de stadstour met een korte rondvaart in de nabijheid van de Formule 1 renbaan. Er rijden op dat moment enkele snelle en luidruchtige auto's. In november zal ook Max Verstappen hier zijn rondjes rijden. In de nabijheid hiervan bevindt zich ook de grootste en hoogste achtbaan ter wereld. Niks is te gek in Abu Dhabi. We keren terug naar het hotel waar we nog even kunnen rusten voordat het avondprogramma begint. We gaan in de avond aan boord van een traditionele 'dhow' waar we kunnen genieten van de betoverende en verlichte skyline van Abu Dhabi. Tijdens de tocht langs de kust wordt er ook diner aan boord geserveerd. Tijdens de tocht kunnen we met andere gasten de indrukken van de dag de reveu laten passeren. Rond 11.00 uur zijn we terug bij het hotel waar we al vrij snel nadat we onze indrukken via Whatsapp hebben kunnen delen, besluiten te gaan slapen.

Woensdag 4 oktober 2017

Vandaag mogen iets langer slapen. We vertrekken om 9.30 uur per bus richting Dubai. Het ontbijt in dit hotel is zeer luxieus, ik kan zelfs genieten van heerlijk gerookte zalm. Na het ontbijt worden de koffers weer ingepakt en om 9.20 uur checken we uit bij dit hotel. Op de kamer hebben we 20 dirham achtergelaten voor het personeel en bij de balie zijn we nog 30 dirham kwijt voor toeristenbelasting. Onze reisleider is op tijd en precies om 9.30 uur stappen we in de bus. Onderweg stoppen we bij een bijzonder parkeerplaats net voordat de tolweg naar Dubai begint. Het heet dan ook de Last Exit. Op deze parkeerplaats staan allemaal mobiele eettentjes in de vorm van Amerikaanse campers en alles is in de stijl van oude auto's. Op het toilet vinden we bij de wastafels geen knop om de kraan open te doen. Dit moet middels een soort gaspedaal. Heel geinig. In de omgeving van deze parkeerplaats wordt hard gewerkt aan de infrastuctuur van de Wereld expo dat gehouden wordt in 2020 in de Verenigde Arabische Emiraten.VAE08

Hoe dichter we Dubai naderen, hoe drukker het op de 5 baans autowegen wordt. We gaan op weg naar even de grootste Malls in Dubai - de Dubai Mall. Güven leidt ons rond in dit inmens groot kooppaleis. Opvallend is het grote zee-aquarium met roggen en haaien. De Mall heeft meerdere etages. Güven leidt ons naar de andere kant van de Mall waar we buiten het hoogste gebouw ter wereld zien. - Burj Khalifa - ruim 800 meter hoog. Voor dit gebouw liggen prachtige fonteinen. We krijgen een uurtje om de Mall te ontdekken. Ik breng wat tijd door in Apple Store om de nieuwe Iphone 8 te bewonderen. Op deze produkten wordt in Dubai geen belasting berekend. Een van onze groepsleden koopt een Iphone. Het scheelt ongeveer 150 euro!  Ook brengen we een bezoek aan de H&M. Elke wereldmerk heeft in deze Mall een winkel. Van de Mall vertekken we naar het Al Fahidi fort met het Dubai museum. In dit museum maken we kennis met de locale geschiedenis van Dubai. Een deel van dit museum is onder de grond. Verder maken we nog een korte boottocht over de Dubai Creek waarna we de kruidenmarkt en de goudmarkt bezoeken. Er heerst hier een aparte geur en we zien veel Indiers en Pakistani in deze handel. In de haven zien we ook veel oude boten (Dhows) waarin zij hun handel vervoeren.

Na deze stadsrondit door Dubai gaan we richting ons hotel. Het Time Grand Plaza Hotel in Dubai is een 4 sterren hotel met op het dak een zwembad en een whirrpoel. Ook bevinden zich er fijne ligstoelen om een beetje bij te komen van de dag. We kunnen gebruikmaken van de Wifi van het hotel zodat we ook weer info kunnen mailen naar onze kinderen en familie. 's Avonds gaan we een boottocht maken door de binnenstad en een deel van Palmeiland.VAE09

Deze Dhow Dinner Cruise Marina begint om 20.00 uur en we vertekken om 19.15 uur uit ons hotel. Het eten aan boord is van goede kwaliteit en smaakt heerlijk. Vooral de vis is voortreffelijk. Aan onze tafel zitten ook Duitse gasten. Zij genieten ook van deze interessante boottrip. We zien ook de skyline van Dubai erg mooi verlicht. Werkelijk een pracht voor je ogen. Om half 11 is de boottocht ten einde en keren we terug naar het hotel waar we om 23.30 uur weer aankomen. In het hotel zoeken we al vrij snel het bed op. Het zijn zeer indrukwekkend dagen maar het zijn ook vermoeiende dagen.

Donderdag 5 oktober 2017

Vandaag opnieuw een ontdekkingstocht in Dubai. We gaan eerst naar het strand waar we een van de markantste gebouwen van Dubai kunnen bewonderen. Het gaat om de Burj Al Arab. Het blauwe gebouw heeft de vorm van een zeil en is een van de duurste hotels van Dubai. We gaan vanavond zelfs in deze gelegenheid twee cocktails drinken. Er geldt hiervoor een dress code. Op het strand genieten we van het uitzicht, het zeewater voelt warm aan. Sommigen van de groep gaan even pootje baden. Even later zijn we op weg naar het Palm eiland. Dit eiland is aangelegd door Nederlanders en Belgen en is een kunststukje van hoog niveau. We gaan met de monorail naar het Atlantis hotel dat aan de buitenkant (op de golfbrekers) van de Palm ligt. Onderweg kunnen we foto's nemen van de eiland. Iedere bewoner van het Palmeiland heeft een eigen aanlegsteiger en ligt in principe aan de zee. We kijken onze ogen uit als we het reuze aquarium in het Atlantis hotel zien. In de Starbuck drinken we een kop koffie en gaan verder op onderzoek uit in dit inmense hotel. Er zijn hier vele winkels en andere attracties te bewonderen. Tegen half drie keren we met de bus terug bij het hotel. We gaan weer naar het zwembad om daar even te relaxen. Om 19.15 uur moeten we klaar staan om de Dybai by Night te gaan doen. We beginnen de toer weer bij de Dubai Mall. Hier gaan we eerst wat eten en genieten dan van de prachtige fonteinen. Güven heeft kaartjes voor ons om een bezoek te brengen aan de 152 / 153 etage van de Burj Khalifa. De lift doet er precies een minuut over om op deze etage te komen. Het is druk, veel mensen bezoeken dit hoogste gebouw. Maar na een kwartiertje gaan we toch in groepen van 20 personen naar boven. Het uitzicht is geweldig mooi en Dubai is nu te bewonderen in het donker. Je kunt met de trap nog een etage hoger.VAE10

Na een half uurtje hebben we alle kanten wel bekeken. Het Palmeiland is vanaf hier NIET te zien. Om 21.15 uur worden we terug verwacht. Om van boven naar beneden te komen duurt zelf nog langer. Er staat een lange rij en het duurt langer dan een half uur. We zijn dan ook precies om 21.15 uur weer beneden. Dan gaan we op weg naar de Burj Al Arab. Dit gebouw hebben vanmorgen ook al gezien maar 's avonds is het nog betovender. De kleur van het hotel verandert voortdurend. Binnen is bijna alles van bladgoud. Op de 27 ste etage mogen we genieten van het uitzicht. Ook krijgen we hier een cocktail aangeboden. Een tweede drankje is naar keuze. Een aparte ervaring om tussen de rijksten der aarde te zitten. Om 11.30 uur keren we weer terug naar ons hotel. We mogen nu wat uitslapen omdat we de volgende dag pas om 9.30 uur vertrekken.

Vrijdag 6 oktober 2017

Na een heerlijk ontbijt worden de koffers weer ingepakt. We checken uit het hotel en ook hier moeten we 30 dirham toeristenbelasting betalen. Op de kamer laten we 20 dirham achter voor het personeel.  Vandaag begint met een bezoek aan een goud- en zilverhandel in de belasting vrijzone in Dubai. Ik koop voor Ineke een mooie zilveren Palm-halsketting. Dit ter herinnering aan deze mooie reis. Na dit bezoek gaan we naar een leerhandel. We hebben hiervoor geen interesse en gaan al spoedig in de kantine zitten. Als de gehele groep weer is verzameld, gaan we op weg naar het derde hotel. Het Ajman Palace in Ajman. Ajman is de derde Arabische Emiraat dat we bezoeken. Het is een van de kleinste Emiraten. Het hotel ligt aan de kust en is het mooiste hotel van de reis. We hebben de middag vrij. Ineke en ik gaan eerst naar het strand. Het water van de zee is erg warm en zout. We hebben nu ook tijd om iets te lezen en we zoeken een aardig plekje onder de vele parasols die er staan. Later zwemmen we ook nog in het zwembad. Dit water is koeler dan het zeewater. Het is een ontspannende middag. Ook de avond is vrij en we besluiten om buiten het hotel te eten. We maken een ferme wandeling en zien dat we in een andere wereld belanden als we 2 a 3 straten van het hotel zijn. Het is de wereld van de arbeiders van Dubai. Je ziet uitsluitend mannen en veelal uit India of Pakistan. Je ziet een heleboel kleine winkeltjes - van kapperzaakjes tot garages waar buiten de auto wordt gerepareerd. We gaan tenslotte eten in Pizzaria. Ineke eet een pasta en ik een Lasagna. Inclusief salade en een drankje voor een bedrag van 75 dirham. In het hotel kunnen we nog even op terras van onze kamer zitten. Ook kan ik nog even rustig genieten van een leesboek. Het was onze eerste wat rustige dag.VAE11

Onze gids Güven heeft ons verlaten om weer met een nieuwe groep te starten.

Zaterdag 7 oktober 2017

We kunnen vandaag genieten van onze rust. Pas vanmiddag hebben we weer een activiteit. We slapen uit tot 9.30 uur en gaan dan uitgebreid ontbijten. Het ontbijt is zeer luxe. De bediening optimaal. We kunnen buiten zitten met zicht op zee. Dat is echt genieten en we nemen ook de tijd ervoor. Tegen half elf gaan we terug naar de kamer. We gaan daar weer op het terras zitten en gaan lezen en werken even onze Whatsapp en Facebook bij. Om 13.00 uur gaan we naar buiten en genieten van het heerlijke strand en later maken we ook nog gebruik van het zwembad. Ook fijn dat je gebruik kunt maken van de gratis grote badhanddoeken. Om 15.30 uur lopen we terug naar onze kamer om ons klaar te maken voor de excursie.

Om 17.30 uur worden we opgehaald voor de Desert Safari toer. De helft van onze groep heeft zich ingeschreven voor deze excursie. Met de jeeps rijden we eerst naar een verzamelplek. Hier kunnen we nog wat drinken. Om 19.00 uur begint de Jeep safari door de woenstijn. Ze rijden in collone omdat het verboden is alleen in de woestijn te gaan. Het is een spectaculaire rit over ruw en heuvelig terrein. De wagen maakt af en toe behoorlijke jumps. Halverwege in de woestijn stoppen we voor een pauze en er is ook tijd om even foto's te maken. Dan wordt de toer hervat. Na 45 minuten zijn weer terug bij de verzamelplek. De banden van de jeeps worden weer opgepomt zodat ze weer over de gewone weg kunnen rijden. We gaan nu op weg voor een bezoek aan een Bedoeinenkamp. Hier kunnen we een tochtje maken op een kameel of op de foto met een valk in de hand. Op de binnenplaats worden we verrast met een hapje en een drankje. Er is een optreden van een mannelijke dansers en een buikdanseres. Ook krijgen we een BBQ. We hoeven niet aan de BBQ te staan. Het vlees is echter al klaar gemaakt en smaakt prima. Vooral de rijst en de groenten zijn lekker.

Tegen 23.00 uur gaan we terug met de Jeep naar ons hotel. De rit duurt ongeveer 45 minuten zodat we net voor twaalf uur aankomen bij het hotel. Het was weer een enerverende dag. Op de kamer gaan we al spoedig slapen omdat ook best vermoeiend is.VAE20

Zondag 8 oktober 2017

Uitslapen is er vandaag niet bij. Om 7.45 uur worden we al in de Lobby verwacht. We moeten daarvoor ook nog uitchecken omdat de excursie van Dibba Musandam in Noord Oman de gehele dag in beslag zal nemen. We zijn al om 7.05 uur als een van eersten bij het ontbijt. Ook nu zitten we heerlijk buiten. Het is wat koeler dan overdag. Ook ditmaal is het ontbijt voortreffelijk. Na het ontbijt worden de koffers weer ingepakt en volgt de gang naar de Lobby. In dit hotel hoeven we geen toeristenbelasting betalen. Dit is weer een ander Emiraat en hier gelden weer andere regels. De koffers kunnen we hier afgeven. Bij terugkomst kunnen we nog een douche nemen in de Gym en ons voorbereiden op de terugreis. Om 7.40 verschijn twee mannen die ons meenemen voor de excursie naar Oman. We moeten onze paspoorten afgeven. Ze maken een lijst voor de douane zodat we zonder problemen kunnen doorrijden. Voordat we vertrekken krijgen we onze paspoorten terug. Twee personen van onze groep gaan niet mee. De een voelt zich niet zo goed en de andere heeft last van zijn rug. Met een groep van 6 personen gaan we om 8.10 uur vertrekken richting Oman. Bij de grens zijn er inderdaad geen problemen en kunnen we vlot doorrijden nadat de chauffeur de lijst met namen heeft overhandigd. Na een kwartier in Oman komen we aan bij de boot. De Dhow cruise begint om 9.30 uur. Er zijn vele nationaliteiten aan boord. Amerikanen, Canadezen, Duitsers, Noren en Zweden behoren tot onze medepassagiers. De boot vaart de haven uit. Onderweg legt onze reisgids uit wat de bedoeling is. Er wordt gezorgd voor een hapje en een drankje. Na een uurtje varen komen we aan bij een kreek en een klein strandje. Hier mogen we zwemmen, snorkelen of met de boot naar het strand. Ineke en ik kiezen om rond de boot te zwemmen. Het water is lauw warm en zeer zout. Het is een hele aparte ervaring. We mogen gebruik maken van handdoeken die klaar liggen. Ook is er gekoeld fruit. Het is vooral zaak om in de schaduw te blijven omdat de zon genadeloos op je huid bakt. Een van onze groepsleden had een behoorlijke rode rug van een tijdje in de zon zitten. Na een uurtje vaart de boot weer verder. Er volgt nu een warme maaltijd op Arabische wijze bereid. Na het eten stopt de boot voor de tweede keer. Hier kunnen we de een kleinere boot een rondvaart maken naar een grot. We varen er ook in en we zien de aparte gekleurde muren. Een bijzondere ervaring.VAE25 Ook hier kunnen we weer zwemmen. Ineke maakt hier nog gebruik van. Tegen 15.30 uur begint de terugreis naar de haven. Er worden aan boord ook allerlei spullen verkocht. Vooral de geurtjes vonden gretig aftrek bij de Amerikaanse dames. Na een uur zijn we terug in de haven. Om van onze Dhow af te komen moeten via 5 andere schepen steeds overstappen tot we aan wal staan. We gaan weer terug naar het hotel. Bij de grens moeten we echter bijna een half uur wachten. Elke wagen wordt onderzocht. Dit betekende dat we niet om 18.00 terug zijn bij het hotel maar pas om 18.30 uur. We halen onze koffers op en gaan ons douchen in de Gym. Hier zijn prima douches en na een kwartiertje zijn weer opgefrist. In de Lobby drinken we nog een kop koffie.

VAE29We vertrekken om 19.30 uur in een volle bus richting Abu Dhabi International Airport. We zitten achterin de bus. Onze terugreis is begonnen. Na anderhalf uur komen we aan bij het vliegveld. Het inchecken bij Turkisch Airlines is al begonnen. Het geheel verloopt vlot. Dan moeten we weer via de oogscan naar de bagagecontrole. De paspoortcontrole voor de bagagecontrole gaat met het inlezen van het paspoort en via een kleine sluis komt de oogscan. Dan volgt de gebruikelijke bagagescan. We zijn ruim op tijd om nog rustig een boek te lezen en relaxed rond te lopen in de terminal. Om 0.30 uur kunnen we naar gate om daarna vlot in te stappen in het vliegtuig. Het vliegtuig vertrekt zelfs iets eerder dan op papier staat. Aan boord krijgen we een ontbijt geserveerd. Ook drankjes worden aangeboden. Ik en Ineke houden het bij koffie. Het wordt nog een lange nacht en we proberen wat te slapen. Om 5.30 uur lokale tijd komen we aan op Ataturk en we begeven ons direct naar de bagagescheck om naar de andere Terminal te komen. Ondanks dat het midden in de nacht is, zijn er toch grote wachtrijen bij deze controles.

Maandag 9 oktober 2017

Het is inmiddels maandag geworden en we zijn op weg naar huis. Daar we niet zoveel tijd hebben, gaan we direct naar de gate om daar te wachten op ons vliegtuig dat ons naar schiphol zal brengen. Om 6.10 uur mogen we instappen. Het vliegtuig vertrekt ook hier weer precies op tijd. Ook hier wordt weer een ontbijt geserveerd. De koffie wordt wederom gewaardeerd. We proberen ook hier wat te slapen. Om 9.35 uur landt het vliegtuig op schiphol. VAE28Als we uit het vliegtuig stappen is er direct een extra paspoortcontrole. Om 10.45 uur hebben we onze koffers en kunnen we naar de afgesproken plek (1e verdieping - Vertrekhal 3 - deur D). Daar zijn we na enkele minuten. Als we buiten staan is het weer totaal anders dan in Abu Dhabi. Met ongeveer 14 graden en regenachtig is het weer even wennen. Buiten bel ik met een medewerker van Cheap-Parking Shuttle Service. Hij zegt ons toe binnen een kwartier ons op te halen. Na 10 minuten is hij al aanwezig en kunnen na een korte tocht weer uitstappen voor onze auto die al klaar staat. Een paar minuutjes later gaan we op weg naar huis. Na ongeveer 2 uur rijden komen we in Klazienaveen aan. We gaan eerst even bij een winkel langs om even wat boodschappen te doen. Om 14.20 uur staan we voor ons huis "Casa portu".

We zijn weer terug van een aparte reis. Het was een reis die ik niet zou willen missen naar een land dat nu nog leeft van de vele miljoenen oliedollars en daardoor ook het beste leerling van de klas wil zijn. Alles is er groter en er wordt nog gigantisch veel gebouwd. Met grote dank aan onze reisgids Güven en onze medereisgenoten. Het was een fijne groep en een onvergetelijke vakantie !!

Meer foto's zijn te zien bij het foto-album!

Gerard en Ineke Heijnen

BeautySnakes

Hebben slangen uw interesse?
Kijk voor meer info op www.beautysnakes.nl
Nog 55 beschikbare dieren te koop!
Rhincophis01

Beautysnakes gaat binnenkort stoppen!

Casa portu

BBB&B Casa portu is gestopt.

Speciale datum

All 121268

Currently are 3 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

© 2022 Familie Heijnen. All Rights Reserved.