Wanneer: Van 19 maart t/m 26 maart 2017
Waar: Gran Hotel in Corralejo te Fuerteventura

Vliegreis geleverd door: Ryanair
Datum heenreis: 19.03.2017 06:30 - 10:05 FR 8626, vertrekhaven: Düsseldorf (Weeze) - aankomsthaven: Puerto del Rosario
Datum terugreis: 26.03.2017 10:45 - 16:15 FR 8627, vertrekhaven: Puerto del Rosario - aankomsthaven: Dusseldorf (Weeze)

Kosten Vliegreis: 226,40 euro!

Zondag 19 maart 2017

De wekker is gezet om 1.30 uur en gaat ook exact op het goede tijdstip af. Alles is klaar gezet de avond ervoor zodat we om 1.55 uur kunnen vertrekken vanuit Klazienaveen. We doen er ongeveer 2.15 uur over om in Well te komen. Hier had ik bij de firma Parkos (Safe en Save Parking) in de nabijheid van het benzinestation voor 45,00 euro voor 8 dagen een parkeerplaats geboekt. Toen we er aankwamen, heb ik gebeld en krijg ik van de chauffeur te horen dat we in ongeveer 10 minuten worden opgepikt. Well ligt in Nederland en is ongeveer 10 km verwijderd van het vliegveld Weeze. De chauffeur was precies op tijd. We moesten de auto bij het tankstation neerzetten. Er werd een formulier getekend waarop de kilometstand werd genoteerd. Ik heb de autosleutel afgegeven. Binnen tien minuten waren we bij het vliegveld. De chauffeur gaf aan dat hij bij het vliegveld zou staan als we weer landen, hij zou het in de gaten houden. Ik had thuis al ingecheckt bij Ryanair en we sluiten direct aan in de rij voor de controle van onze bagage. Als je de app van Ryanair gebruikt dan heb je alleen je mobiel nodig om instapkaart te laten zien. Er komt geen papier mee aan te pas. We hebben alleen maar handbagage en thuis had ik online ingecheckt zodat we vrij snel naar de bagage controle konden doorlopen. De controle verliep vlot, wel moesten alle vloeistoffen in een plastic zak. Bij de terminal koffie gedronken. De prijs van twee koffie op de luchthaven bedroeg maar liefst 7,40 euro!! Het vliegtuig vertrekt om 6.30 uur en we hadden nog alle tijd om iets te lezen en om naar het toilet te gaan. We vertrokken op tijd en kwamen voor 10.00 uur aan op het vliegveld van Puerto del Rosario de Fuerteventura. (De lokale tijd is op Fuerteventura een uur eerder dan in Nederland).FV01

Het voordeel van handbagage is dat je niet hoeft te wachten. Maar dat bleek vandaag een misrekening. Net voor het instappen krijgen we een geel bandje om onze koffer zodat we bagage bij het vliegtuig moesten afgeven. Er blijken teveel mensen met uitsluitend handbagage zodat zeker 90 personen dit moesten afgeven.  Daarom was er ook een wachtrij toen we onze huurauto ophaalden. De huurauto had ik van tevoren geregeld via Sunny Cars. (Prijs voor 8 dagen 179 euro). Er is wel een creditcard nodig voor de 500 euro borg. De huurauto is een Opel Mokka 1.6 diesel. De auto had meerdere beschadigingen maar deze waren netjes aangegeven op het formulier. De tank zat niet vol, dit was ook aangeven op het formulier. Bij inlevering moet ik de tank op gelijk niveau weer afleveren. Toch heb ik voor de zekerheid 4 foto’s gemaakt van elke kant van de auto en van de kilometer teller. Boven bij de parkeerterrein (plaats 20) aan de overkant van de weg als je vliegveld verlaat, hebben we niemand gezien en daarom zijn we ook maar snel vertrokken op weg naar de hotel in Corralejo (588,00 euro voor 7 nachten).

Ik heb mijn Tomtom meegenomen en het coordinaten van het hotel ingegeven. Ook hebben we van de reisorganisatie een beschrijving ontvangen.

Onderweg komen we een kleine supermarkt tegen. We kopen hier de boodschappen voor vandaag en morgenvroeg. Ook nemen we 10 liter drinkwater mee (het wordt niet aangeraden om het water uit de kraan te drinken).

De beschrijving en Tomtom komen op dezelfde locatie uit.

Je kunt voor het hotel of ernaast gratis parkeren. Na het inchecken en een korte rondleiding komen we samen met Ramses bij ons hotelkamer (no 12). Het appartement heeft een redelijke zitkeuken, een slaapkamer en een badkamer. Buiten op het terras staat een bankje met twee stoelen. We hebben hier de gehele dag zon en zitten met onze rug naar de zee. Het is er dus praktisch windstil en zeer aangenaam. Het hotel kent twee zwembaden, twee verwarmde bubbelbaden en een kleine sauna (kelder). En er is een tv en wifi.FV42

De temperatuur op de zondag bedraagt 23 graden en de hemel is strak blauw. Na een halfuur zitten we al buiten te zonnen met een koel drankje. Rond 18.00 uur gaan we op zoek naar een restaurant in Corralejo. We gaan lopend en vinden in een winkelcentrum een eetgelegenheid. Het is meer een cafetaria maar het eten is goed. Ineke bestelt paela en ik ga voor kip. Brood vooraf en een glas wijn voor Ineke en een biertje voor mij. We waren 14,00 euro kwijt. "Thuis" drinken we nog een glaasje wijn en gaan op tijd naar bed omdat we er een lange maar plezierige dag hebben opzitten.

Maandag 20 maart 2017

Na een vermoeide dag reizen, is heerlijk om wat uit te slapen. We slapen uit tot 10.00 uur. Buiten is al lekker warm. We hebben in dit appartement een zonnig terras en gaan buiten ontbijten. Vandaag is het een beetje een rustdag.  Na een heerlijk ontbijt begin ik aan mijn eerste boek. Op het terras is het lekker vertoeven. Intussen maakt een Ineke een lijst van boodschappen. We hebben ontdekt dat er ook een Lidl is op het eiland. De enigste Lidl op Fuertaventura bevindt zich in Puerto del Rosario (Rosas Majoreras 2). Om ongeveer 13.00 uur gaan we richting Puerto del Rosario om boodschappen te doen bij de Lidl. Het is ongeveer 30 kilometer van ons hotel. Het voordeel is dat de Lidl een heleboel herkenbare producten heeft, aangevuld met locale producten. Nadat we voor een aantal dagen hebben ingekocht, rijden we weer rustig terug naar Corralejo. In ons appartement besluiten we om gebruik te maken van het verwarmde zwembad. Dit blijkt echter een illusie omdat het bad niet verwarmd is. We hebben lekker genoten van de Jaccuzi die uiteraard wel lekker verwarmd was. Het weer wordt afwisselend, soms met zon en soms bewolkt. Er staat ook een frisse wind zodat we rond 16.00 uur terug gaan naar ons appartement en bereiden daar ons avondeten. We hebben gemarineerde kippeboutjes + een salade + een toetje meegenomen van Lidl en in de keuken is het zo klaar. Met een heerlijk glaasje wijn voor Ineke en een koud biertje voor mij aten we dit buiten met smaak. De avond besteden we aan lezen en gezellig kletsen en uiteraard een lekker glaasje wijn. FV40

Dinsdag 21 maart 2017

We hebben wat informatie gekregen bij de receptie en er blijkt een markt te zijn in de buurt van Aqua-park in Corralejo. We kunnen in de buurt een parkeerplek vinden en gaan lopend naar deze markt. Het was een teleurstellende markt. Er stonden veel kraampjes met hetzelfde. Veel marktverkopers kwamen uit Afrika en boden veel leer, kleding of kunst uit Afrika. Locale produkten hebben we bijna niet gezien. Wel was er een massage-kraam waar je tegen betaling je kon laten masseren. De massage was voor iedereen zichtbaar!! Na een klein uurtje hebben we het wel gezien op deze markt en besluiten we naar El Cotillo te gaan. El Cotillo is een vissersdorp in het noordwesten van Fuerteventura. Het dorp ligt aan de meest ruwe kust die het eiland kent. Toch is El Cotillo ook bij strandliefhebbers erg geliefd. Dat dankt het aan de beschutte baaien die direct ten noorden van het dorp liggen. De dubbele vuurtoren Faro de El Tostón doet tegenwoordig ook dienst als visserijmuseum. Tegen een betaling van 5,00 euro kun je dit museum bezoeken. We hebben dit niet gedaan maar zijn op zoek gegaan in de haven naar een café om een lekker kopje koffie te drinken. Naast de visserhaven is er ook een nieuwe haven waar plezierjachten liggen. Dit dorpje was zeker de moeite waard om te bezoeken.FV05

Als we teruggekeerd zijn in ons appartement, besluiten we te gaan eten in Corralejo. We gaan lopend van ons hotel richting de binnenstad. Ook nu eten we weer niet duur. Ik neem dit keer Paela en Ineke een salade, daar ik behoorlijk dorstig was heb ik zelfs twee biertjes genomen, Ineke nam een wijntje. Het totaal was 16,75 euro. Het weer blijft afwisselend en is niet zo stralend als de eerste dag. Toch kunnen we met 21 graden niet klagen.

Woensdag 22 maart 2017

Vandaag willen we iets bijzonders ondernemen. De dag is goed begonnen met een heerlijk ontbijt op het terras. De zon schijnt maar er zijn ook wolken. Vandaag willen we een bezoek brengen aan het eiland Los Lobos. Vanuit het hotel kunnen we zowel Los Lobos als Lanzarote zien. Het eiland Los Lobos ook wel Isla de los Lobos genoemd is een onbewoond eiland op 30 minuten varen van Corralejo. Op het eiland zijn weinig voorzieningen. Er werd ons aangeraden om voor de zekerheid wat brood en drinken mee te nemen. We gaan met de auto naar de haven van Corralejo en parkeer er net buiten. Het parkeren is gratis. We lopen naar de plek waar ook de boot naar Lanzarote aanmeert. We kopen twee tickets van elk 15 euro voor de oversteek naar Los Lobos. We moeten nog een 20 minuten wachten en drinken in de haven nog even een kop koffie. De boot vaart in een vlot tempo naar het eiland. Bij het aanmeren blijkt dat er maar een klein trapje te zijn - maar twee medewerkers van de veerpont helpen ons erbij - om aan land te komen.  Isla de los Lobos is 6 km² groot en bedekt met duinen, zoutpannen en kleine vulkaankegels. De vulkaan ‘La Caldera de Lobos’ is met 127 m het hoogste punt. U bereikt de kraterrand van deze oude vulkaan na een korte maar stevige klim. Je hebt dan een mooi uitzicht.FV17

El Puertito is het enige bebouwde plekje op Los Lobos met een klein authentiek restaurant dat onregelmatige openingstijden heeft. Om hier te komen volgt je de borden ‘Puertito’. Vanaf de aanlegplaats van de boot is het ongeveer tien minuten wandelen. Er is ook een vuurtoren. Een wandeling rond het eiland neemt drie tot vier uur in beslag. Tijdens deze tocht kom je op de noordelijke punt langs een verlaten vuurtoren. Wanneer u op het platform naast de vuurtoren klimt, hebt je een mooi uitzicht op het naastgelegen eiland Lanzarote. Een groot deel Isla de los Lobos wordt in beslag genomen door het natuurreservaat ‘Parque Natural Islote de Lobos. Hier groeien veel verschillende plantensoorten en scharrelen talloze bijzondere vogels rond. Rond 15.30 / 16.00 uur gaan we terug naar Fuerteventura. In de haven zoeken we onze auto weer op en gaan terug naar het hotel. Het arme avondeten maken we klaar in het appartement. We beginnen met soep daarna eten we kleine gebakken worstjes, gebakken aardappels met appelmoes en we sluiten af met een lekker toetje. Na het eten hebben we nog een fikse strandwandeling gemaakt om de omgeving te verkennen. Na de wandeling genieten we nog van de avondzon en lekker glas wijn. Uit Nederland hebben we nog wat nootjes meegenomen. Ook deze worden met smaak gegeten. FV22

Donderdag 23 maart 2017

Deze morgen genieten we laat van het ontbijt en laten ons koesteren door de zon. We nemen nu wat tijd om te lezen of om de krant via de Ipad te lezen. We gaan wat zonnen op het terras bij het hotel. Ook maken we gebuik van de sauna. Het is wel een kleine sauna en duurt nog wel even voorat deze goed op temperaruur is. Bij de sauna in de kelder is ook nog een bubbelbad. Deze is wel heerlijk warm maar er zit erg veel chloor in. We hebben er last van en het trekt wat op onze ogen. We maken er maar 1 sessie gebruik ervan. Een groot deel van de middag zitten we op het terras en genieten van de zon en maken gebruik van het koude zwembad. Later in de middag gaan we samen nog een potje minigolf doen. Er zijn echter maar 5 holes zodat we het spel 2x spelen.

’s Avonds hebben we weer gegeten in het winkel centrum van Corralejo. Het is een stevige wandeling van ongeveer 20 minuten. We wilden graag Paela eten maar het enigste Paela-restaurant is pas open vanaf 19.00 uur. We hadden geen zin om nog een uur te wachten maar besluiten dit om zaterdag hier te eten ter afsluiting van onze vakantie. Na een kort bezoek aan de supermarkt gaan we weer terug naar ons hotel. Bij ons appartement hebben we heerlijk genoten van de zonsondergang.

Vrijdag 24 maart 2017

Vandaag besluiten we om naar het zuiden van het eiland te gaan. In het zuiden bevindt zich Morro Jable. Morro Jable ligt op het schiereiland Jandía. Het is een echte toeristiche plaats. Het is ongeveer 90 kilometer van Corralejo waarvan een groot deel autoweg is. Er wordt op Fuerteventura behoorlijk aan de wegen gewerkt. Mijn Tomtom had niet de actueelste kaarten zodat er soms geen weg leek te zijn. Maar dan heb ik maar goed op de borden gelet. Onderweg maken we een korte stop en genieten van de uitgestrektheid van Fuerteventura. We zien in de verte een groot aantal geiten. Toen we de rit hervatten moesten we zelf 10 minuten wachten omdat deze geiten de weg overstaken op weg naar een boerderij.

Morro Jable staat bekend om zijn Aloë Vera. Er is zelfs een informatiecentrum over deze plant en zijn heilzame werking. Verder heeft deze plaats een mooi zandstrand met een grote vuurtoren en er zijn veel restaurants en winkeltjes. We drinken een kop koffie en genieten van de drukte op de boulevard. We steken deze drukke weg over gaan nog een stukje het strand op richting vuurtoren.  We hebben nu een mooi uizicht over Morro Jable. Rond 16.00 uur besluiten dat we het genoeg is geweest. Na een lange rit komen we terug bij ons appartement waar we ons avondeten klaarmaken. 's Avonds genieten we nog wat langer na van deze enerverende dag met een heerlijk glaasje wijn.FV37

Zaterdag 25 maart 2017

Vandaag slapen we uit. We hebben niets meer op het programma staan. Fuerteventura heeft niet zoveel bezienswaardigheden. We gaan vandaag ook weer in het bubbelbad dat zich buiten bevindt. Hier wordt minder chloor gebruikt dan het bubbelbad in de kelder. Ik lees mijn boek uit en begin met met een nieuwe boek. 's Middag gaan we langs de receptie om te melden dat we de volgende morgen gaan vertrekken. We vertrekken voordat ze al open zijn. We rijden nog even naar de supermarkt om wat laatste inkopen doen zodat we op terugreis ook nog wat proviand hebben. 's Avonds moet het Nederlands voetbalelftal spelen tegen Bulgarije. Het hotel heeft ook een aantal Nederlandse zenders zichtbaar op de TV. Daar we hadden afgesproken om naar het restaurant te gaan waar ze Paela hebben, gaan we niet al te vroeg naar het centrum. De paela is heerlijk en we genieten van onze laatste maaltijd op het eiland. Toen we weer in het appartement kwamen, wacht mij een grote teleurstelling. Met nog 5 minuten te gaan in de eerste helft blijkt het Nederlands elftal met 2-0 achter te staan. Helaas blijft het bij deze stand zodat Nederland bijna kansloos is voor de WK in Rusland. Na het voetbal hebben we onze spullen ingepakt. Morgen is onze laatste dag. We eindigen de dag met de laatste fles wijn. 's Middag had ik al de laatste 2 koele biertjes genuttigd. We kunnen het niet meenemen.

Zondag 26 maart 2017FV45

De laatste dag alweer. De tijd is voorbij gevlogen. Na een glas Jus d'orange pakken we de laatste zaken in. Om 8.00 uur vertrekken we, de sleutels kunnen we in een brievenbus doen, met onze huurauto richting vliegveld. Net voor het vliegveld tank ik. De tank moet weer bijna vol voordat de auto wordt ingeleverd. De prijs van de benzine was 99 cent per liter en de diesel slechts 88 cent. Dat is nog eens goedkoop tanken! Bij aankomst van het vliegveld wordt duidelijk aangegeven waar je de huurauto moet parkeren. Ik heb de auto op exacte dezelfde plaats geparkeerd (no 20 - Cicar). Ik moet de kilometerstand invullen op een bijgeleverd formulier. Verder moet ik de tijd, de datum en de parkeerplaatsnummer invullen. Met mijn handtekening maak ik het formulier compleet. Ik heb niemand gezien om het te controleren. Via de stenen trap naar beneden verlaten we de parkeerplaats en steken de weg over en lopen dan naar de ingang van de vliegveld. In de hal bij het loket van Cicar heb ik mijn sleutel en het formlier ingeleverd. Er was 1 persoon voor me zodat het niet veel tijd in beslag nam. De borg wordt teruggeboekt. Dan gaan we naar het eind van de hal om alles weer te laten controleren. Ik had via de app van Ryanair mijn plaatsbewijzen al geregeld. Ons vliegtuig komt precies op tijd aan maar vertrekt een kwartier te laat (om 11.00 uur in plaats van 10.45 uur) omdat er nog 5 koffers niet als handbagage meer in de rekken pasten. Veel mensen nemen alleen maar handbagage mee omdat dit gratis is. Er blijkt echter veel te weinig ruimte in het toestel zelf te zijn zodat een groot deel van de passagiers alsnog de handbagage moest afgeven. Hier zijn overigens geen kosten aan verbonden. De terugreis is zeer goed verlopen zodat we precies op tijd (16.10 uur) in Weeze aankomen. De kleine personenbus van Safe en Save Parking staat buiten al op ons te wachten. Met dit keer nog een ander echtpaar erbij reizen we terug naar parkeerplaats waar onze auto al klaar staat. We ontvangen onze autosleutel terug. De terugreis verloopt probleemloos en rond 20.30 uur zijn weer terug in Klazienaveen. Onderweg hebben we in Rheine nog een hapje gegeten.FV47

Meer foto's zijn te zien bij het foto-album!

Gerard en Ineke Heijnen

BeautySnakes

Hebben slangen uw interesse?
Kijk voor meer info op www.beautysnakes.nl
Nog 55 beschikbare dieren te koop!
Rhincophis01

Beautysnakes gaat binnenkort stoppen!

Casa portu

BBB&B Casa portu is gestopt.

Speciale datum

All 124913

Currently are 6 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

© 2022 Familie Heijnen. All Rights Reserved.